2019 az üzleti asztrológus szemével

Az év nagy kérdései a magyar kis-és középvállalatok számára, hogy mennyiben érinti őket a piacok ingadozása? Lehetnek-e optimisták a helyzetüket illetően és nőnek-e az esélyeik a nemzetközi szerepvállalásra? Mik az évben rejlő legfőbb kockázataik? Az Astronovum szakmai folyòiratban megjelent írásom arról, hogy mire számíthatunk az üzletben a 2019 -es, jin föld Disznó év során.
 

A lap júliusi számában részletesen írtam arról, milyen lehetőségek rejlenek az üzleti asztrológiában. Küldetésként megfogalmaztam az új, energetikai szempontok behozását a cégvezetői döntések előkészítésébe, valamint a gazdaság fejlődésének a segítését a gazdasági szereplőkön keresztül. Említettem, hogy szolgálatunk nem áll meg az asztrológiai tanácsadásnál, kísérjük a vállalkozások szervezetfejlesztési és piacra jutási lehetőségeit is.   Ez szükségszerűen megköveteli a piaci folyamatok figyelését, összevetve az asztrológiai képletekből kiolvasható információkkal. Ebben a cikkben azt foglalom össze, milyen hatásokkal és feladatokkal számolhatunk a 2019. év során.  

A jin föld Disznó éve budapesti idő szerint 2019. február 4-én, 4 óra 15 perckor veszi kezdetét. A Disznó jang vizet rejt és az év saját eleme is a jang víz, mely a Kutya év jang földjének látszólagos mozdulatlansága után fölpezsdíti az energiákat. Lesz olyan terület, ahol már az évkezdet alapjaiban strukturálja át a dolgokat. Legtöbb vállalkozás azonban sikerrel építhet majd az elmúlt évben megteremtett alapjaira, élve az érkező lehetőségekkel. Az élet mindenképp mozgalmasabbá válik a tavalyinál és számolni kell azzal, hogy nem minden alakul úgy, ahogy vártuk. Föl kell készülnünk az évben rejlő kihívásokra, a körülmények változására.

Az év nagy kérdései a magyar kis-és középvállalatok számára, hogy mennyiben érinti őket a piacok ingadozása? Lehetnek-e optimisták a helyzetüket illetően és nőnek-e az esélyeik a nemzetközi szerepvállalásra? Mik az évben rejlő legfőbb kockázataik? Számolni kell-e pl. az Euró 340 Ft-ra fölkúszó árfolyamával? Milyen hatással lehet a cégükre az amerikai és a német gazdaság lassulása? Bár minden egyes cég és minden horoszkóp más, mégis vannak közös dilemmák és általánosan megfigyelhető tendenciák. A világ állandó mozgásban, változásban van. Ezt az év indulási horoszkópjában található 4 utazó csillag most fölfokozza, ráadásul a víz elem is a mozgást, változást képviseli, így a stabilitást ebben az évben nem kívül, hanem belül kell keresni.

Józan paraszti ésszel azt gondolnánk, hogy a világ nem söpörheti többé szőnyeg alá a globális felmelegedés és a hulladékok, különösen a felhalmozódott műanyag szemét kérdését. A hatalmi viszonyok változásai közepette azonban nem látjuk kirajzolódni ezt a törekvést az egységes fellépésre, a bolygó megóvása érdekében. Példa erre a frissen megválasztott brazil elnök gazdaságfejlesztési terve az őserdők kiirtására. Ha az év képletében keressük ennek megjelenését, képileg gondolhatunk a fakivágásokra a tigris-majom oppozíció láttán, ami a jang fém és a jang fa ellentétét mutatja, és egyáltalán nem tűnik megnyugtatónak. Mint tudjuk, ez nem csak ott probléma. Bár reménykedhetünk abban, hogy a jang föld év elmúltával gyengül a mindent lebetonozni akarás szándéka, a természetpusztítás bárhol a világon fokozza a klímaváltozást és kihat a gerincesek teljes populációjának életterére. A fenntartható fejlődés problémájának alapja, hogy a világ népessége megduplázódott az elmúlt 50 év során, csak az internet felhasználók száma fölötte jár a 4 milliárdnak. A technikai fejlődés megállíthatatlan. A 2019-es év kedvez a tudomány és a technika további, ugrásszerű fejlődésének, a mesterséges intelligenciától a tudományos felfedezéseken át a globális kereskedelem fejlődéséig. Mindez élénkíti az üzleti életet és kihat a közlekedés, a távközlés, az utazási irodák, az ingatlanos cégek, a szállodaipar, a pénzügyi szolgáltatók és további ezekkel összefüggő iparágak fejlődésére. Kérdés, hogy ezzel a fejlődéssel Magyarország képes lesz-e lépést tartani? Másik kérdés, hogy a magyar vállalatok, pl. a magyar informatikai cégek, milyen mértékben lesznek alakítói ennek a fejlődésnek, tudnak-e élni a tendenciák által kínált lehetőségekkel?  

Az év kulcs kérdése a boldogulás az anyagi világban. Erre utal az év pénz elemének megjelenése a hónap oszlop égi törzsében (jang tűz), és mutatja a megnövekvő vállalkozói kedvet, a kockázatvállalási hajlamot, és azt, hogy jobban észrevesszük a lehetőségeket. Azon se csodálkozzunk idén, ha kihagyhatatlan üzletet látva, élelmes fiatalok otthagyják az egyetemet és vállalkozásba kezdenek. Az év pénz eleme közvetlenül ütközik az év saját, víz elemével. Attól függően, épp melyik az erősebb, a túlzott kockázatvállalással, vagy az erőn felüli költekezéssel könnyen elúszhatunk pénzügyileg. Annál is inkább, mert sokszor nem látunk tisztán és a szerencsére bízzuk magunkat. Az idei év fő pénzügyi tendenciája a „dolgozzon a pénz” filozófiája, előtérbe helyezi a befektetői hozamokat és élénkíti a tőzsdei folyamatokat. A bankok minden eszközt megragadva kínálják kihelyezésre a forrásaikat, bár a lakosság óvatos már ebben a kérdésben. Üres elemes évben nem is ajánlanám úgy általában a hitel felvételét (év oszlop, Disznó az év üres eleme). Más a helyzet azonban a vállalatok esetében. A hónap oszlop energiaáramlását nézve a lehetőségek megragadása, a támogatások kihasználása, vagy egy kedvezményes forrás bevonása a fejlődés motorja lehet, ha a gazdálkodási adatok, illetve az egyéni horoszkóp vizsgálata ezt a feltevésünket alátámasztja.  

A cégek előtt álló kihívások fő kérdése, hogy ki tudják-e gazdálkodni az emelkedő béreket és sikerül-e kezelni a munkaerő elvándorlását, a munkaerőhiányt? A folyamatosan növekvő költségek, különösen a bérköltségek növekedése nagy terhet ró a cégekre, sok cégnek azonban a problémát az okozza, hogy nincs elég szakembere a megrendelt munkák elvégzésére. Kihívást jelent tehát munkaerő megszerzése és a megtartása. Az elmúlt évek során megfordultak a tendenciák a munkaerő piacán és a cégeknek tudomásul kell venniük, hogy az uralmi pozíciójuk lejárt. Föl kell ismerni, hogy célszerű a munkavállalókat partnerként kezelni, mert a kényszer most könnyen a visszájára fordulhat. A megoldás egy vonzóbb céges kultúra kialakítása. Ez új feladatokkal jár, a marketing eszközök alkalmazásától a korszerű és vonzó munkaeszközök beszerzéséig, és az ezekhez szükséges pénz előteremtéséig. 2019-ben tovább nehezíti a helyzetet a bevezetőben említett mozgékonyság, vágyunk valami újra, valami másra. Növekszik az igény az önállóságra, a saját életünk irányítására és egyre kevésbé toleráljuk, ha a fejünk fölött akarnak dönteni. Az év horoszkópjából látható, hogy az érzelmek felfokozott szerephez jutnak. Bármi történik, azt 2019-ben fölnagyítva érzékeljük, és mire rájövünk, hogy nem is volt ez akkora probléma, már megváltunk egy üzlettárstól, vagy a legjobb kollégánktól pl. Ezt a helyzetet kezelni, tudatossággal, toleranciával és néha kivárással lehet. Az általános türelmetlenség ugyanis az egész évet jellemezni fogja, és nem csak az utakon találkozhatunk ámokfutókkal. Sokszor magát a teremtés folyamatát is iszonyú lassúnak fogjuk érezni. Ezeknek a folyamatoknak az összessége a munkaerő megtartását nem nagyon segíti.

Kiemelten fontossá válik tehát 2019-ben a kapcsolatrendszerünk és annak kezelése, a megfelelő kommunikáció minden irányba. Mivel az idén nagyon könnyen teremtünk kapcsolatokat, ha eddig nem tettük, most érdemes elkezdeni üzleti klubokat látogatni és ezekben aktivizálni magunkat. Kommunikáljuk minél szélesebb körben az üzleti elképzeléseinket és lépjünk, ha megnyílik a pálya. Ne csak a névjegykártyákat gyűjtögessük, tegyünk is a kapcsolatok realizálódásáért, mert ebben az évben kölcsönös támogatásra és szó szerint is támogatókra találhatunk. Ha valóban haladni akarunk, fókuszálni kell a saját dolgainkra és céljainkra. Előtérbe kerül az időgazdálkodás fogalma és az időt rabló szokások megváltoztatása. Disznó évben elengedhetetlen a szervezettség és a koncentráció. Amire még fölhívnám a cégvezetők figyelmét, az a dolgozók védelme. Nézzenek szét a házuk táján, hogy rendben vannak-e a védőfelszerelések, az oktatási naplók és a biztosítások.

Az év során felmerülő nehézségek esetén érdemes fölidézni az eredeti szándékot, hogy miért kezdtünk bele annak idején a vállalkozásba és ez vihet minket tovább. Ha nem látunk tisztán, forduljunk tanácsadóhoz, aki a külső szemlélő elfogulatlanságával képes rámutatni a kényes helyzetekre és segíteni a fejlődési törekvéseinket.

Molnárné Gyürki Erika

 

A cikk eredetiben itt olvasható: http://astronovum.hu/bkj/a-jin-fold-diszno-eve-az-uzleti-asztrologus-szemevel/?fbclid=IwAR0jotHLe0Wts9dKfH0vF7JNkEy6nYix9EX2Ow10xRX0eBTenp8pg1z7YWg

 

Üzleti asztrológia a gyakorlatban

AstroNovum asztrológiai szaklap I. évfolyam 7. szám cikke

Az Üzleti Asztrológia az alkalmazott asztrológia témakörébe tartozik. Bár a piacra frissen bekerült, átlag asztrológus a célcsoportja meghatározásánál még mindig a Mindenkit és Bárkit részesíti előnyben, az asztrológusok zömének megvan a maga kedvenc területe és érezhetően elindult egy tendencia a szakosodás irányába. Kíváncsi voltam, mennyiben érinti ez a tendencia saját szakterületemet, az Üzleti Asztrológiát. Körülnézve az Interneten, mit ért a szakma Üzleti Asztrológia címszó alatt, a következőket találtam:

-          Személyzeti tanácsadás, állásinterjúkhoz kiegészítő elemzés készítése

-          Munkahelyi sikerek és problémák kérdésköre, megfelelő munkakör kiválasztása

-          Vállalkozásindítás témaköre, időzítése, üzleti társulások vizsgálata

Ezek a területek érintik ugyan az üzleti szférát, a vállalkozásokat, mégsem nevezhetjük valódi üzleti asztrológiának, mert annak csak kis szeletét alkotják. Nem mutatnak komplex, valódi képet a cégvezetőnek, mindössze alátámaszthatják egy-egy területen a döntését, vagy a véleményét. A valódi üzleti asztrológia küldetése a gazdaság segítése, a cégvezetői döntési folyamat előkészítésének kiegészítése olyan szempontokkal, amik az eddigi gyakorlatban nem merültek fel. Az üzleti asztrológia komplexen tekint egy vállalkozásra, úgy ahogy a cégvezető még sosem nézte, új szemléletmódot hozva be a cégvezetői döntési folyamat előkészítésébe. Ez a kép lehet egy natúr pillanatfelvétel, fotosop és rózsaszín szemüveg nélkül, vagy lehet egy minden részletében kidolgozott, komplex kép is, attól függően, hogy a vállalkozásnak adott időpontban, egy adott életszakaszban épp mire van igénye. Ezek a képek az idők folyamán változnak, érdemes tehát időről időre elkészíteni őket.

Mindig csodálkozom, amikor olyan hirdetések jönnek szembe az Interneten, amelyek üzleti problémákra általános megoldásokat kínálnak. Vajon lehet-e általános tanácsok alapján döntéseket hozni, projekteket indítani, vagy lemondani, szervezetet változatni, anélkül, hogy pontosan ismernénk a körülményeket, beleértve az energetikai környezetet is. Vagy nézve a másik oldalát, anélkül hogy nem ismerjük a pontos mérőszámokat, a cég mutatóit, az árbevétel szerkezetét és nagyságát, és nem vizsgálja meg egy szakember az előkészületben lévő projekteket. Én azt gondolom, felelősen információkat adni csak a körülmények komplex ismeretében lehetséges, amikor együtt látjuk a számokat, a hangsúlyokat és céget körülvevő energiákat. A fejlett gazdasággal rendelkező országokban egyáltalán nem szokatlan, az asztrológiai képletekből kiolvasható energetikai információkat is számításba venni a cégvezetői tanácsadásnál. Amint fentebb említettem, valamilyen szinten elindult ez már nálunk is, hiszen pl. egy-egy álláspályázat kapcsán egyre inkább vizsgálják a jelentkező születési dátumból kiolvasható tulajdonságait, beleillését a cégbe, a módszer általános elterjedéséhez azonban időre van szükség. Ennek oka a cégvezetők hozzáállásában és a módszer általános megítélésében rejlik. Az üzleti élet szereplői között van egy réteg, aki kizárólag saját megérzéseit követi, mások igyekeznek számokkal alátámasztani a döntéseiket tudván, hogy annak következményeit évekig viselni kell. A cégekről és a vezetőkről történő képalkotásnak, a szükséges változások vizsgálatának van egy általánosan elfogadott eszköztára, amit a hivatalos vezetői tanácsadó cégek képviselnek. Coach-ok, marketing szakértők, HR szakértők százai vesznek részt a vezetői döntések előkészítésében. Van azonban itt egy rejtett piac, amiről az érintettek nem beszélnek, mert féltik a presztízsüket. Ez a piac az ezoterikus információkon alapul. Sok vállalkozó, cégvezető, aki a „magánéletében” hisz benne, pénz-és cégügyeiben is szívesen kéri ki látók, jósok, kártyavetők tanácsát, illetve sokan fordulnak asztrológushoz. Tartja magát a feltételezés, hogy ez inkább a női vezetőkre jellemző, találkoztam azonban már férfi cégvezetővel is, aki elismerte az asztrológia évezredes tapasztalatát és a cégügyeit érintő kérdésekben is rendszeresen kikéri asztrológusa tanácsát. Ennek elterjedése, általánossá, majd természetessé válása lenne a cél, sok múlik azonban az ügyfél által megkeresett asztrológus szakértelmén, hozzáállásán. Mint tudjuk, a szakma képviselőinek száma viszonylag magas, a képzés nem akkreditált és bárki számára elérhető akár online, ez nem segíti a szakma presztizsének emelkedését. Pedig az üzleti asztrológiában is lehet olyan professzionális megjelenésű, komplex anyagot összerakni, ami a magukat racionálisnak mondó cégvezetők tiszteletét is kivívja, legalábbis a gyakorlat ezt mutatja.   Ehhez az kell, hogy az asztrológus legyen egy kicsit közgazdász is, legyen némi piacismerete, rálátása a marketing, a vállalkozásfejlesztés, a finanszírozás kérdéseire, mindemellett az emberi lélekről sem feledkezzen meg. Ennek az átfogó szemléletmódnak az átadása lehet az asztrológus továbbképzés egy szelete a továbbiak során, az elemzések profi elkészítése pedig egy szakmai team együttműködésének eredménye.

Egy komplex üzleti elemzést két részre lehet bontani. Egyik része maga az asztrológiai szempontok szerinti elemzés. Másik része a racionális agynak szól, az utóbbi évek mérlegadatai, a hazai és nemzetközi tendenciák figyelembe vételével, olyan szemmel, ahogy a könyvelő sosem fogja elmondani. Javaslatot teszünk az üzleti tervet illetően is, mind annak realitását, mind a fejlődés finanszírozhatóságát, mind az egyes lépések időzítését megvizsgálva. Kiegészítjük ezt az iparági elemzéssel és az üzlet kiterjesztésének a lehetőségével. Az asztrológiával kiszámítható időzítésen sokszor a legújabb ötletünk sikere, vagy kudarca is múlhat, akkor is, ha minden szakmai szempontnak megfeleltünk. Az elemzés során önálló entitásként tekintünk a vállalkozásra, amit körbejárunk fizikailag is, kiszűrve a szembetűnő energetikai hibákat, majd megvizsgáljuk a cég horoszkópját és összevetjük a döntéshozók horoszkópjával. Ennek eredményeként kirajzolódik a cégről egy általános kép és előkerülnek a rejtett tartalékok, mint ahogy az elkövetkező időszak során figyelmet érdemlő feladatok is. Ezáltal ügyfelünk lépéselőnybe kerül a konkurrenciával szemben, aki ezeket a szempontokat még „tudománytalannak” tartja és megmosolyogja. Business Fore Casting vizsgálataink során tehát három fő szempontot veszünk figyelembe, a vállalkozásfejlesztési, asztrológiai és management profilból kiolvasható információkat.  

Az eredeti cikk ezen a linken található: http://astronovum.hu/gyurki-erika/uzleti-asztrologia-a-gyakorlatban/

 

                                                                                                 Molnárné Gyürki Erika vezető elemző

                                                                                                Era-gon Üzleti és Vállalati Asztrostúdió

 

 

 

 

Rádió Antritt

A Rádió Antritt vasárnap reggeli magazin műsorának vendége voltam. A három részes interjú itt meghallgatható!

1.

2.

3.